1. INFORMACJE OGÓLNE
1.1. Strona internetowa www.selectic.pl jest sklepem internetowym. Właścicielem Sklepu internetowego selectic.pl jest firma IBICON Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Puławska 479 lok. 1, 02-837 Warszawa, NIP: 524-292-05-11, REGON: 389191754, KRS: 0000906043 (inaczej Selectic, selectic.pl).
Telefoniczny numer kontaktowy ze sklepem to (+48) 22 519 48 20.
1.2. Definicje
Regulamin – regulamin sklepu selectic.pl;
Sklep internetowy – sklep selectic.pl (inaczej selectic.pl, Sklep www), Sprzedający;
Sklep stacjonarny – sklep Selectic w Warszawie mieszczący się przy ul. Puławskiej 479;
Dzień roboczy – jeden dzień roboczy w dniach od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych (świątecznych);
Formularz rejestracji – formularz elektroniczny umożliwiający Klientowi utworzenie konta w sklepie selectic.pl (zawiera dane Klienta);
Formularz zamówienia – formularz elektroniczny umożliwiający złożenie zamówienia w sklepie selectic.pl (zawiera dane Klienta niezbędne do złożenia i realizacji zamówienia);
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane z użyciem formularza zamówienia bądź formularza kontaktowego / e-mailowo / elektronicznie, zmierzające do zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedającym w zakresie oferowanych towarów i usług;
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a selectic.pl, to dotycząca towaru lub usługi zrealizowana przez Sprzedawcę sprzedaż na podstawie zamówienia Klienta;
Konto – indywidualny i elektroniczny zbiór danych Klienta, podanych przez Klienta zgodnie z formularzem rejestracji, o ograniczonym dostępie (login, hasło);
Sprzedawca – sklep Selectic (inaczej także Usługodawca, Sklep);
Klient – posiadająca w świetle prawa zdolność do zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedającym: osoba fizyczna (powyżej 16 roku życia), konsument, osoba prawna, bądź inna jednostka organizacyjna (inaczej także Usługobiorca).
Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną.
1.3. Założenie konta, jak również złożenie zamówienia w sklepie selectic.pl, w tym także z użyciem formularza kontaktowego, e-mail’owo bądź w inny sposób elektroniczny, jest równoznaczne z akceptacją warunków sklepu internetowego selectic.pl.
2. OFERTA
2.1. Oferta sklepu selectic.pl skierowana jest dla konsumentów oraz innych klientów.
2.2. Oferta sklepu dostępna jest internetowo, 24 godziny na dobę, bez wyłączenia dni świątecznych.
2.3. Wszystkie ceny podawane w sklepie są cenami brutto (z VAT 23%) i wyrażone są w pełnych złotych.
2.4. Przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par.1 ustawy – Kodeks cywilny.
2.5. Dostępność produktów i ceny mogą ulegać zmianom.
2.6. Sklep zastrzega sobie możliwość odmowy zrealizowania zamówienia w uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza w przypadku niedostępności towaru u dostawców, bądź ewidentnego błędu w ofercie.
2.7. Sklep dokłada wszelkich starań, aby prezentowane w nim zdjęcia i opisy towarów oraz usług były zgodne z ich rzeczywistymi cechami.
2.8. Sprzedawca gwarantuje, że towar podlegający sprzedaży zgodnie z ofertą będzie fabrycznie nowy, w oryginalnym opakowaniu i pochodzący z legalnego źródła (zapis nie dotyczy ofert produktów outletu, które mogą nie być „nowe” – patrz punkt 2.9).
2.9. Sklep dokonuje sprzedaży towarów z outletu (używanych) o cechach zgodnych z ofertą, jedynie w zakresie towarów powystawowych Sklepu i ze zwrotów własnych.
3. ZAMÓWIENIA I DOSTAWY
3.1. Zamówienia w sklepie selectic.pl można składać poprzez Sklep www za pomocą dostępnego formularza zamówienia lub formularza kontaktowego, a także z użyciem e-maila / w sposób elektroniczny, lub telefonicznie.
3.2. Klient zobowiązany jest podać w formularzu rejestracyjnym, a także w zamówieniu, prawdziwe i kompletne dane, niezbędne do realizacji działań, jakie mają zostać zrealizowane.
3.3. Wyboru formy dostawy zamówienia dokonuje klient w momencie składania zamówienia.
- a) dostawa towaru może zostać zrealizowana wysyłkowo,
- b) odbioru zamówienia może dokonać Klient, bądź upoważniona przez niego osoba, bezpośrednio w Sklepie stacjonarnym mieszczącym się w Warszawie, przy ul. Puławskiej 479. Odbiór osobisty (inaczej: „odbiór własny – dokonywany przez Klienta odbiór zamówienia w Sklepie stacjonarnym”) może nastąpić jedynie po emailowym lub telefonicznym potwierdzeniu przez Sklep gotowego do zrealizowania zamówienia.
3.4. Zamówienia, które nie zostały opłacone i nie są zamówieniami towaru z przedsprzedaży zostają automatycznie anulowane:
– w przypadku zamówień z realizacją drogą wysyłkową po 3 dniach od daty złożenia zamówienia
– w przypadku zamówień z odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym po 3 dniach od daty złożenia zamówienia
3.4.1 W uzasadnionych przypadkach (np. wielokrotnie powtarzanego nieopłaconego zamówienia) Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania nieopłaconego zamówienia niezwłocznie bez podania przyczyny.
3.4.2 Towar objęty anulowanym zamówieniem przestaje być zarezerwowany dla Klienta.
3.5. W przypadku towarów dostępnych w naszym głównym magazynie, dokładamy wszelkich starań, aby zamówienia składane i opłacone (lub „za pobraniem”) do godziny 13.00 w dni robocze, były zrealizowane jeszcze tego samego dnia. Jeśli wysyłka towaru w tym samym dniu nie będzie możliwa, towar zostanie wysłany w kolejnym dniu roboczym.
3.6. W przypadku, gdy z różnych przyczyn nie jesteśmy w stanie zrealizować całego lub części zamówienia kontaktujemy się z Klientem z użyciem danych kontaktowych, jakie podał Klient (w szczególności adresu e-mail, numeru telefonu), w celu przedstawienia możliwych sposobów rozwiązania sytuacji.
3.7. Wszystkie nasze przesyłki są ubezpieczone. Istnieje możliwość śledzenia statusu przesyłki na stronie wybranego przewoźnika /w przypadku takiej oferty przewoźnika/.
3.8. Zgodnie z art. 545 § 2 ustawy – Kodeks cywilny, Klient zobowiązany jest sprawdzić przy odbiorze przesyłki, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy sprawdzić wizualnie opakowanie, zamknięcia opakowania, stan taśm i plomb.
Klienci mający wątpliwości co do stanu zawartości przesyłki, powinni sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera.
W przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki/towaru w transporcie, dochodzenie ewentualnych roszczeń ułatwi zgłoszenie kurierowi uszkodzeń w momencie odbioru paczki tak, aby ten fakt odnotował poprzez spisanie protokołu szkody i podpisanie go przez kuriera, bądź złożenie reklamacji poprzez system internetowy firmy kurierskiej.
3.9. Klient dokonuje wyboru przewoźnika, a termin dostarczenia paczki zależny jest od tego przewoźnika.
Kurierzy dostarczają paczki zazwyczaj w godzinach 8.00 – 16.00. Informujemy, że nie ma możliwości zastrzegania godzin dostawy, dlatego prosimy o podawanie adresu doręczenia, gdzie mogą Państwo odebrać paczkę w powyższym przedziale godzinowym.
3.10. W sporadycznych przypadkach, na które firma Selectic nie ma wpływu, może nastąpić opóźnienie dostawy realizowanej przez przewoźnika (np. z uwagi na niekorzystne warunki pogodowe). Jeśli jednak paczka nie dotrze w ciągu 3 dni roboczych od momentu wysyłki, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszą firmą.
4. KOSZTY DOSTAWY
4.1. W zależności od wartości zamówienia koszty dostawy dla wysyłek na terenie Polski są następujące:
- a) gratis
dla zamówień z opcją przedpłaty;
dotyczy standardowych przesyłek kurierskich: DHL / Inpost Kurier / Inpost Paczkomat;
- b) gratis
dla zamówień opłacanych u kuriera („za pobraniem”),
dotyczy standardowych przesyłek kurierskich: DHL / Inpost Kurier / Inpost Paczkomat;
4.2. Koszty dostaw towarów w ilościach hurtowych, o znacznej wartości (powyżej 15 tys. zł), a także poza teren RP, podlegają indywidualnym uzgodnieniom.
5. SPOSOBY PŁATNOŚCI
5.1. W przypadku zakupów dokonywanych bezpośrednio w Sklepie stacjonarnym w Warszawie, przy ul. Puławskiej 479, możliwe są następujące formy płatności:
gotówka, karta kredytowa, BLIK, przedpłata w formie zgodnej ze złożonym zamówieniem.
Informacja dodatkowa:
Na podstawie art 22p ust 1 i 2 ustawy o PIT, przedsiębiorcy prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą nie mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatku w tej części, w jakiej kwota transakcji przekraczająca 15 tys. zł nie nastąpiła za pośrednictwem rachunku bankowego.
5.2. W przypadku zamówień realizowanych wysyłkowo możliwe formy płatności są następujące:
PayPal, BLIK, Przelewy 24, Przelew bankowy czyli przelew tradycyjny z góry, wysyłka „za pobraniem” (płatność następuje bezpośrednio u kuriera wydającego paczkę).
6. DOKUMENTACJA POTWIERDZAJĄCA SPRZEDAŻ
6.1. Klient składając zamówienie dokonuje wyboru, jakiego dokumentu potwierdzającego sprzedaż chce otrzymać, czyli: faktury bądź paragonu.
6.2. W przypadku żądania wydania faktury VAT, Klient zobowiązany jest podczas składania zamówienia wybrać opcję „faktura” i podać dane nabywcy do faktury.
6.3. W przypadku nie zaznaczenia opcji faktury zostanie wystawiony paragon fiskalny. Paragon wystawiany jest w szczególności dla osoby fizycznej i rolnika ryczałtowego – bez żądania. Paragon może zostać wystawiony również dla firmy – Klient dokonujący wyboru „paragonu dla firmy” zobowiązany jest podać w zamówieniu numer NIP do paragonu.
6.4. Zgodnie z art. 106e ust. 5 pkt 3 ustawy o VAT paragon fiskalny z NIP do kwoty 450,00 zł brutto stanowi fakturę uproszczoną.
6.5. W przypadku odbioru osobistego zamówienia Klient zobowiązany jest zgłosić żądanie wystawienia faktury lub podać NIP do paragonu przed rozpoczęciem wystawiania dokumentu potwierdzającego sprzedaż.
6.6. Klient może zgłosić żądanie wystawienia faktury na podstawie paragonu:
- dla firmy, jedynie na podstawie paragonu z NIP, do 3 miesięcy od wystawienia paragonu,
- dla osoby fizycznej, do 3 miesięcy od wystawienia paragonu.
Sprzedawca zobowiązany jest zachować w swojej dokumentacji egzemplarz wydanej do paragonu faktury i do tego egzemplarza dołącza zwrócony przez Klienta paragon dokumentujący tą sprzedaż (art. 106h ust. 1 ustawy o VAT).
WAŻNE
Jeśli Klient nie poda numeru NIP do czasu wystawienia paragonu, uznaje się, że kupuje jako osoba fizyczna. W takim przypadku Klient może wystąpić o wystawienie faktury, jednak sprzedawca wystawi fakturę taką, jak dla osoby fizycznej, czyli bez numeru NIP.
6.7. W przypadku dokonania przez Klienta przedpłaty możliwe jest wystawienie przez Sprzedawcę faktury zaliczkowej.
6.8. Podstawowym sposobem dostarczenia dokumentu potwierdzającego sprzedaż jest:
- a) wydanie dokumentu potwierdzającego sprzedaż w Sklepie stacjonarnym – podczas odbioru osobistego zamówienia,
- b) wysłanie dokumentu potwierdzającego sprzedaż wraz z towarem – w przypadku realizacji wysyłkowej zamówienia.
6.9. Możliwy jest przesył elektroniczny dokumentów potwierdzających sprzedaż za zgodą Klienta: faktur sprzedaży, duplikatów faktur, korekt. W celu otrzymania faktury w formie elektronicznej Klient zobowiązany jest zgłosić prośbę przesłania dokumentu w formie elektronicznej jednocześnie podając e-mail na jaki ma zostać dokument wysłany (nie dotyczy realizacji produktów elektronicznych opisanych w pkt. 6.9.).
6.10. Firma IBICON Sp. z o.o. nie wystawia duplikatów/kopii kart gwarancyjnych oraz paragonów fiskalnych. W przypadku zakupu na fakturę vat, duplikat fv wystawiamy na życzenie kupującego.
7. ZWROTY
7.1. W przypadku zakupu internetowego z realizacją wysyłkową, zgodnie z prawami konsumenta, Klient ma prawo odstąpienia od umowy w terminie do 14 dni od odebrania przesyłki.
7.2. Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Sprzedawcy zakupiony produkt chyba, że Sprzedawca zaproponował, że sam produkt odbierze.
7.3. Klient odstępujący od zakupu odsyła zakupiony towar wraz z:
- a) pisemnym Oświadczeniem o odstąpieniu od umowy,
- b) podpisanym Protokołem zwrotu (w przypadku dokumentów elektronicznych podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym).
Zgodnie z obowiązującym prawem Klient dokonujący zwrot ma obowiązek uprawdopodobnić zakup. W przypadku sprzedaży potwierdzonych wydanym paragonem fiskalnym, prosimy o zwrot oryginału paragonu fiskalnego.
W przypadku zakupu na fakturę (także przez osobę prywatną) wymagane jest w zwrocie podanie numeru faktury zakupu oraz podpisanie kopii faktury korygującej i dostarczenie jej do firmy Selectic.
7.4. Zgodnie z treścią art. 535 ustawy – Kodeks cywilny i obowiązkami Klienta, Sprzedawca ma prawo obciążyć Klienta kosztami związanymi z nieodebraniem przesyłki z zamówieniem (w obie strony, zgodnie z cennikiem firmy transportowej wybranej przez Klienta).
7.5. Od 1 stycznia 2021 roku zasady dotyczące zwrotów konsumenckich dotyczą także przedsiębiorców, o ile zakup nie był związany bezpośrednio z działalnością handlową firmy, czyli nie dotyczył towarów powiązanych z PKD firmy klienta, a Klient nie pobrał rachunku czy faktury na dane firmowe.
7.6. Prosimy o zwrot towaru w oryginalnym opakowaniu. Za zwrot towaru bez oryginalnego opakowania, z uszkodzonym opakowaniem, ze znamionami użytkowania, uszkodzonego, Sklep może żądać odszkodowania z tytułu zmniejszenia wartości rzeczy.
7.7. Kupujący ponosi odpowiedzialność za „zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy”. Jeżeli urządzenie nosi ślady użytkowania to będziemy zmuszeni obniżyć wartość zwracanego urządzenia, a to znaczy, że nie zwrócimy całego kosztu zakupionego towaru.
Jeśli planujesz zwrócić urządzenie postaraj się, aby:
- Podczas wyjmowania produktu nie uszkodzić opakowania.
- W paczce zwrotnej umieścić wszystkie elementy znajdujące się w opakowaniu producenta.
7.8. W przypadku uznania zwrotu towaru Sklep gwarantuje zwrot pieniędzy w ciągu maksymalnie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zwrotu towaru i stosownych dokumentów: oświadczenia o zwrocie, podpisanego i poprawnie wypełnionego protokołu zwrotu, dokumentu potwierdzającego zakup (takim dokumentem np. jest paragon), a w przypadku firm, podpisanej faktury korygującej. Co do zasady zwrot środków dokonywany jest tym samym sposobem, którym Klient dokonał płatności (nie dotyczy to zamówień zrealizowanych „za pobraniem”, w przypadkach których zwrot środków realizowany jest przelewem bankowym).
7.9. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu, w tym koszt dostarczenia (odesłania) zwracanego towaru do siedziby sprzedawcy.
7.10. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Art 38. ust. 9, prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem Przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowani, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Zapis ten odnosi się do map sprzedawanych na kartach MicroSD w zapieczętowanych opakowaniach.
8. GWARANCJA, REKLAMACJA I RĘKOJMIA
8.1. Urządzenia sprzedawane przez selectic.pl objęte są 3-letnią gwarancją od daty sprzedaży. Podczas trwania gwarancji użytkownik jest zobowiązany zgłosić urządzenie do okresowego, odpłatnego przeglądu konserwacyjnego jeden raz na 6 miesięcy. W przypadku nie wykonania przez użytkownika przeglądów okresowych gwarancja zostaje skrócona do 12 miesięcy.
8.2. Warunkiem usunięcia wad w ramach gwarancji jest przedstawienie wraz z urządzeniem kopii dowodu zakupu urządzenia (faktury, rachunku) oraz prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej.
8.3. Zgłoszenia awarii urządzenia należy dokonać pisemnie e-mailem na adres serwis@ibicon.pl lub telefonicznie na numer 22 519 48 20, kom. 606 876 989 lub 602 155 433. W tym celu należy posłużyć się formularzem „zgłoszenia awarii” dołączonej do karty gwarancyjnej.
8.4. Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana po dostarczeniu urządzenia przez nabywcę do Autoryzowanego Zakładu Serwisowego lub do Gwaranta. Urządzenie na czas transportu winno być zabezpieczone poprzez oryginalne opakowanie. W przypadku braku oryginalnego opakowania urządzenie należy starannie zabezpieczyć i przygotować do transportu. Za uszkodzenia urządzenia w transporcie zwłaszcza wynikające z niewłaściwego opakowania, Gwarant nie ponosi odpowiedzialności. Wraz z urządzeniem należy dostarczyć dokumenty opisane w pkt. 8.2 oraz formularz „zgłoszenia awarii”.
8.5. Rozpatrzenie reklamacji realizowane jest niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni kalendarzowych, licząc od dnia dostarczenia reklamowanego towaru do serwisu.
8.6. Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji w odniesieniu do wad urządzenia w razie:
- Ujawnienia wad powstałych w następstwie nieprawidłowego użytkowania w szczególności niezgodne z przeznaczeniem i zaleceniami producenta określonymi w instrukcji obsługi oraz niniejszej gwarancji,
- Naruszenia plomb gwarancyjnych i innych zabezpieczeń lub śladami ingerencji w jakikolwiek inny sposób przez osoby nieuprawnione,
- Dokonania naprawy przez osoby nieuprawnione przez Gwaranta,
- Uszkodzenia lub usunięcia numerów seryjnych,
- Przechowywania i użytkowania niezgodnego z instrukcją,
- Używania materiałów niedopuszczonych do użytkowania przez Gwaranta.
8.7. Gwarant zapewnia:
- Zaopatrzenie w odpłatne materiały eksploatacyjne podczas trwania gwarancji i po jej upływie,
- Serwis pogwarancyjny (odpłatny),
- Kalibracje, reinstalacje i szkolenia(odpłatne) podczas trwania gwarancji i po jej upływie.
8.8. Gwarancja ulega przedłużeniu o czas naprawy
8.9. Zerwanie plomby gwarancyjnej skutkuje utratą gwarancji.
8.10. W uzasadnionych przypadkach, gdy przesłanie towaru odbywa się na koszt Sklepu, wymagana jest do ubiegania się o zwrot kosztów faktura na Sklep z danymi: IBICON Sp. z o.o., ul. Puławska 479 lok. 1, 02-837 Warszawa, NIP: 524-292-05-11.
8.11. W przypadku, gdy do towaru dołączony jest inny produkt (akcesorium), nie wchodzący w skład oryginalnego zestawu (naklejka, folia ochronna etc.), może ono zostać usunięte podczas naprawy lub wymiany i nie zostanie odesłane ani zamontowane. W takim przypadku klient musi się liczyć ze stratą produktu (akcesorium) dodatkowego. Dlatego prosimy o wysyłanie do reklamacji towarów tylko w ich oryginalnym stanie.
8.12. Zgodnie z art. 558 § 1 ustawy – Kodeks cywilny, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkt, wobec klienta nie będącego konsumentem, zostaje wyłączona.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
9.1. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sklepem a Klientem.
9.2. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby powstałe spory pomiędzy Klientem a Sklepem rozstrzygnięte zostały polubownie i w drodze negocjacji pomiędzy Stronami.
9.3. Sklep zastrzega możliwość zmiany treści Regulaminu z ważnych przyczyn, a w szczególności z uwagi na zmiany przepisów prawa, zmiany form płatności, zmiany warunków i firm transportowych.
9.4. W przypadku spraw nieuregulowanych w treści niniejszego regulaminu zastosowanie mają przepisy prawa RP powszechnie obowiązującego, a w szczególności ustawy o prawach konsumenta, ustawy – Kodeks Cywilny, przepisy prawa podatkowego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także ustawy o ochronie danych osobowych i rozporządzenia RODO.