POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Celem Polityki prywatności jest zapewnienie informacji o rodzajach przetwarzanych danych, celu i sposobie tych danych przetwarzania oraz stosowanych zasadach w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów sklepu www.selectic.pl.
  2. Używane definicje i skróty:
    Dane osobowe – wszelkie dane dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby (in. dane identyfikujące osobę);
    Przetwarzanie danych – czynności przeprowadzane z wykorzystaniem danych, a w szczególności: gromadzenie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, modyfikowanie, udostępnianie i usuwanie danych;
    RODO, inaczej rozporządzenie RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
    Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r.
  3. Administratorem danych osobowych (in. Administrator) jest firma:

    IBICON Sp. z o.o.
    z siedzibą przy ul. Puławska 479 lok. 1, 02-837 Warszawa,
    NIP: 524-292-05-11, REGON: 389191754, KRS: 0000906043
    (inaczej Selectic, selectic.pl)

  4. Zakres i cel zbieranych danych osobowych:
    Dane zbierane są i przetwarzane w szczególności dla realizacji celu handlowego Firmy, dokonującej sprzedaży poprzez stronę www.selectic.pl, w tym również dla umożliwienia korzystania z funkcjonalności sklepu internetowego, w celach kontaktowych, marketingowych i analitycznych. Zakres zbieranych danych to dane podawane przez Klienta, niezbędne dane dla umożliwienia: zawarcia umowy sprzedaży, rejestracji (konta klienta), złożenia zamówienia i jego realizacji, złożenia rezerwacji, dokonania płatności, kontaktu (e-mail, numer telefonu), realizacji zobowiązań Firmy, w szczególności w zakresie: reklamacji, serwisów i realizacji innych oferowanych usług, w tym również doradztwa. W zakresie płatności – dane przetwarzane są bezpośrednio przez podmioty zajmujące się obsługą tych płatności i są to np. banki oraz firmy świadczące usługi finansowe (pośrednictwa płatności). Dokonując płatności/wnioskując o kredyt/leasing, Klient zawiera z tymi podmiotami odrębną umowę – dla realizacji płatności podmioty te zapewniają systemy informatyczne oraz ich zabezpieczenia. Administrator uzyskuje od tych podmiotów jedynie niezbędne dane dla odnotowania operacji wpłaty, bądź wsparcie w celu wykonania zwrotu środków.
  5. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
    Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z ustawą o ochronie danych osobowych oraz rozporządzeniem RODO, na podstawie art. 6 RODO. Przetwarzanie danych jest możliwe m.in., gdy przetwarzanie danych jest niezbędne dla realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, dla realizacji zawartych umów, bądź uzasadnionych interesów Administratora, lub za zgodą osoby, której dane są przetwarzane.
  6. Wymóg podania danych i zgoda na przetwarzanie danych
    Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak podania danych niezbędnych do zrealizowania zamówienia/usługi może spowodować, że zamówienie/usługa nie zostanie zrealizowane, lub nie zostanie zrealizowane prawidłowo – dotyczy to w szczególności danych: konta klienta, zamawiającego, w celu wystawienia dokumentu sprzedaży, rozliczenia transakcji, potwierdzenia złożenia zamówienia, kontaktu (selectic.pl i kuriera), a także dostarczenia zamówienia.
    Klient może dokonać wyboru i określić zakres informacji, jakie chce otrzymywać, w tym: niezbędny dla zrealizowania zamówienia/usługi, dla elektronicznego przesyłu dokumentów potwierdzających zakup (faktur), z zakresu marketingu.
    Złożenie zamówienia/założenie konta in. udostępnienie danych, z akceptacją w szerszym niż niezbędny do zrealizowania zamówienia zakresie danych, traktowane jest jak wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub więcej niż jednym celu (m.in. przesyłu elektronicznego dokumentów sprzedaży i/lub promocyjno-marketingowym) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
  7. Okres przetwarzania danych osobowych
    Dane osobowe przetwarzane i przechowywane będą przez okres określony przepisami prawa, dotyczy to w szczególności obowiązków i zobowiązań typu rachunkowego i podatkowego, jak również praw osób, których dane dotyczą, np. z tytułu gwarancji, bądź rękojmi, oraz przez czas uzasadniony celami – tak długo, jak istnieć będzie podstawa prawna przetwarzania danych.
  8. Automatyzacja przetwarzania danych
    Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i profilowany, dotyczy to w szczególności badań preferencji zakupowych, zainteresowań, prognoz i analiz sprzedażowych oraz marketingu i plików cookies.
    Używamy następujących narzędzi do analiz ruchu i sprzedaży: Google Analytics, Google Ads, Facebook, YouTube.
    Złożenie zamówienia w Sklepie selectic.pl, w tym także z użyciem formularza kontaktowego, e-mailowe, czy w inny elektroniczny sposób /np. przez portal społecznościowy/, oznacza akceptację warunków sklepu internetowego selectic.pl.
  9. Odbiorcy danych osobowych/kategorie odbiorców
    Odbiorcami danych osobowych są wyłącznie osoby i/lub podmioty uprawnione do dostępu.
    Dane przetwarzane są legalnie i tylko przez osoby działające z upoważnienia Administratora, w tym także dla zapewnienia wysokiej jakości świadczonych usług na podstawie umów powierzenia danych zawartych z podmiotami świadczącym usługi w zakresie: wsparcia w realizacji zamówienia (transport), udostępniania oprogramowania, hostingu, administracji, utrzymania, przeprowadzania działań promocyjno-marketingowych, a także dla zabezpieczania danych, działającymi jedynie w zakresie i w celu powierzonych danych oraz gwarantujących wysoki poziom ochrony danych. Administrator nie udostępnia powierzanych danych osobowych osobom trzecim – nie dotyczy to obowiązków wynikających z przepisów prawa. Udostępnianie danych mogą usprawiedliwić żądania organów i jednostek państwowych, jak również jednostek innych, w oparciu o podaną podstawę prawną. Administrator nie sprzedaje, ani nie przekazuje danych klientów osobom nie uprawnionym, czy do państw trzecich.
  10. Obowiązki informacyjne
    Administrator wypełnia obowiązki informacyjne zgodnie z art. 13 i art. 14 RODO.
    Klient w zakresie swoich danych ma prawo w szczególności do:
    a. dostępu do danych (art. 15 RODO),
    b. sprostowania danych (art. 16 RODO),
    c. usunięcia danych (art. 17 RODO),
    d. ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
    e. przenoszenia danych (art. 20 RODO),
    f. sprzeciwu (art. 21 RODO),
    g. niepodlegania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu (art. 22 RODO).
  11. Zasady bezpieczeństwa
    Administrator zapewnia bezpieczeństwo powierzanym danym osobowym stosując wysoki poziom rozwiązań technicznych i organizacyjnych, w tym stosując środki zapewniające bezpieczeństwo: integralność, nienaruszalność, dostępność, a także odporność systemów informatycznych, zdolność do szybkiego przywrócenia funkcjonalności i danych w razie wystąpienia incydentu. Dane chronione są w szczególności w celu ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostępem, nieupoważnionym wykorzystaniem, uszkodzeniem, szkodliwą modyfikacją, bądź utratą /w tym utratą kontroli nad nimi/. Administrator systematycznie przeprowadza testy funkcjonalności i skuteczności ochron, jak również wprowadza rozwiązania stosowne do zmian technologicznych, przepisów prawa i w odpowiedzi na zgłaszane incydenty zagrożenia naruszenia bezpieczeństwa danych oceniając możliwe ryzyko.
    Bezpieczeństwo przesyłu danych sklepu selectic.pl zapewnia stosowanie protokołu transmisji SSL (Secure Socket Layer), uznanego za jeden z najbezpieczniejszych dostępnych mechanizmów ochrony danych. SSL polega na kodowaniu danych przed ich wysłaniem i dekodowaniu po bezpiecznym dotarciu do odbiorcy. SSL szyfruje, uwierzytelnia i zapewnia integralność przesyłanych informacji (https://www.selectic.pl/).
  12. Wszelkie zdarzenia mogące mieć wpływ na naruszenie bezpieczeństwa danych należy zgłaszać na adres selectic@selectic.pl).
  13. W przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  14. Administrator zastrzega prawo do wprowadzania zmian w treści Polityki dostosowujących ją do zmieniających się przepisów prawa oraz wobec wprowadzanych w zakresie technologii i organizacji modyfikacji i ulepszeń dla zapewnienia ciągłości bezpieczeństwa danych.
  15. W sprawach nieuregulowanych Polityką zastosowanie mają w szczególności ustawa o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenie RODO.

POLITYKA COOKIES

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu firma:

    IBICON Sp. z o.o.
    z siedzibą przy ul. Puławska 479 lok. 1, 02-837 Warszawa,
    NIP: 524-292-05-11, REGON: 389191754, KRS: 0000906043
    (inaczej Selectic, selectic.pl)

  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    a) dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    b) tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    c) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  5. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”  (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    a) Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.
    b)  Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.;
    c)   Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.;
    d)  Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.;
    e)  Marketingowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.
  7. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  8. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  9. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  10. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
  11. Strona wykorzystuje także usługę serwisu zewnętrznego Google Analytics w celu analizy statystycznej ruchu na stronie www. Polityka ochrony prywatności Google Analytics znajduje się tutaj: https://policies.google.com/?hl=pl

 

Powyższy wzór polityki cookies chroniony jest prawem autorskim, które przysługują IAB Polska – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i dostępny jest na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl/.